21 augusti

Idag på morgonen började det med att jag åkte till doktorn för att ta en spruta jag missat att ta till skolan, väl där fick jag först sitta i nästan en timme och svara på 100 frågor om min familj, mig själv och b.la fick jag en fråga om jag var vit eller svart. Förstår verkligen inte vad det spelar för roll om jag är vit eller svart, när jag ska ta en helt normal spruta...I alla fall, när jag varit där ett bra tag kommer läkaren in och säger att mitt vaccin är slut. Så då var det bara att åka hem igen, där jag hämtade min väska för att sedan åka till mallet med Lavinia, då jag behövde köpa de sista kläderna för skolan. Lyckades hitta det mesta jag letade efter, så är väl mer redo för skolan nu tror jag.
Vid 1 blev vi upphämtade och så åkte vi till Lavinia där vi spenderade dagen framför poolen, vi badade, solade, drack oreosmoothie och uttnytjade att vi var ensamma hemma genom att lyssna på hög musik. Riktigt trevligt, och att jag kan göra detta dagligen i 1 år framöver om jag skulle vilja känns mycket bra ska ni veta.
.
.
.
Efter middagen som jag åt där följde jag med Lavianas värdföräldrar till kyrkan, jag hade aldrig varit där förut då min värdfamilj är typ mer oreligiös än min familj hemma i Sverige, och hemma i Sverige är vi allt annat än religiösa. Att gå till kyrkan var en upplevelse utöver det vanliga kan jag säga, detta var nog första och sista gången jag går dit. Folk låg på marken och grät, folk skrek, många var helt galna med sina händer uppe i luften, varenda människa grät och där stod jag liksom mitt i folkmassan, förstod inte riktigt något, så jag stod där, klappade händerna, och försökte sjunga med i ''psalm-karaoken''. Har verkligen förstått vilken stor del religion har för många här i USA, när jag såg hur folk blev och betedde sig i kyrkan idag var både obehagligt och galet. Har stor respekt för alla religiösa här i USA, men somsagt, detta var första och sista gången jag går till kyrkan här.

Kommentarer
Postat av: farmor

Har med stort nöje följt din blogg du verkar ha det fantastiskt bra och roligt. Du har verkligen fått många kompisar och varit med om mycket spännande, helt olikt från hemifrån, eller hur. Lagar ni aldrig mat hemma? Det är väl snart skolstart då börjar allvaret. Här på Gotland är det bara bra, fortfarande lite sommar , värme o sol men lite kyligare på kvällarna. Må gott och sköt om dig kramar i mängd från farmor

2013-08-22 @ 20:46:28
Postat av: Ellet

Fasen vad den här resan måste ge dig mycket. Åh vad jag saknar dig. Hoppas du har the time of your life

2013-08-23 @ 08:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0