22 augusti

Idag försov jag mig, kom ca 5 minuter försent, och 5 minuter är = 1 timme för min coach, så fick de största jag-hatar-dig-emma-blickar av min coach. Jaja, cross countryn var en pain in the butt, vi skulle springa det snabbaste vi kunde ca 3,5 km, samtidigt som vi sprang allt vad vi hade så tog vår coach tid på det vi gjorde så vi alla höll rätt pace, efter vi var klara med det fick vi en 2 minuters drickpaus, tills det var dags för 6x200 m, efter det var det styrka, idag gjorde vi 60 armhävningar, 50 situps, 20 knäböj, 20 ''hoppa-som-en-groda'', 60 tåhävningar, springa upp för trappa och två till saker som jag inte kan namnet på, direkt efter styrkan var det dags för cooldown, springa 1,6 km lugnt, sen fick vi gå hem. Lär få en fin träningsvärk imorgon! När jag kom hem duschade jag, tog det lite lugnt och åt lunch för att sedan var det dags att åka till flygplatsen och hämta den tyska utbytesstudenten Franzi som ska bo hos oss i några dagar innan hennes värdfamilj har fyllt i alla papper som behövs fylla i. Det var otroligt konstigt att stå på flygplatsen, för jag kommer ihåg vilka konstiga känslor som ploppade upp när jag klev av planet, och hur nervös och excited jag var på samma gång, så jag stod där och var jätte nervös för Franzis skull för jag kunde verkligen sätta mig in i hur hon kände just då. I alla fall, efter 2 timmar kom hon äntligen ut!
Efter flygplatsen åkte vi direkt till min skola där det var ''bobcat meet'', bobcat är skolans ''maskot'', och idag skulle alla skolan sportlag preseteras inför hela skolan och alla föräldrar. Det hade verkligen arrangerats perfekt, på skolan fanns det godis, mat, popcorn, massagestolar, vakter, kläder och massa olika spel och aktiviteter att göra. Jag mötte upp tjejerna i mitt cross country lag, vi gick runt och tittade på allt som fanns, men det var alldeles för varmt, så vi ställde oss i skuggan och stod där tills det var dags för oss att presenteras inför alla. Kan säga såhär, det var så otroligt mäktigt. Runt om mig stod cheerleaderna och viftade med sina pompoms för att presentera oss, och jag var en av de första som presenterades då jag är junior. Detta kommer jag sent glömma.
.
Annars, imorgon är det träning på morgonen sen tror jag inte vi har något speciellt planerat. Jag ska nog ta och visa Franzi området eller något, men nu ska jag sova. Godnatt

Kommentarer
Postat av: Mamma Siv

Du kommer vara världens atlet när du kommer hem :-) Så glad för att du är duktig och bloggar och delar med dig av ditt liv där borta. Puss & Kärlek

2013-08-23 @ 11:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0