7 augusti

Idag vaknade jag som vanligt 6.00 för att gå på cross countryn, idag höll vi på med massor av intervaller. Efter crossen så hämtade Mandi och Lavinia upp mig, vi åkte hem och jag duschade och skypade med pappa. Efter det följde jag med Sean till walmart, walmart är liksom USA's mataffär, eller mataffär och mataffär, den affären har allt man kan tänka sig. Walmart har allt från utemöbler, till macbooks, Ipads, kameror, spabehandligar att göra (inne i affären), kläder, skor osv osv. Jag gillar verkligen att vara där för att allt är väldigt väldigt billigt, du hittar så sjukt roliga, men konstiga, grejer och det är så sjukligt stort så du kan liksom vara där i flera timmar och inte tröttna. Efter att jag tryckt ner lite frukt och grönsaker, i hopp om att åtminstone kunna äta nyttigt någongång så åkte vi hem.
.
När vi kommit hem så fick jag äntligen äta min efterlängtande avokadomacka, sedan åkte vi till Charlotte och hennes hostfamily, där badade vi lite i poolen och hoppade studsmatta, men det var alldeles för varmt för att vara utomhus. Charlotte bor i Denton, vilket är ca 1 timme ifrån där jag bor. Och under hela bilresan när jag tittade ut genom fönstret så insåg jag mer och mer att Texas är verkligen ett riktigt cowboy-country-ställe, var jag än tittar så ser jag män med cowboyhattar, cowboyboots, och den ända musiken som spelas är countrymusik. Och jag överdriver verkligen inte när jag säger så. Överallt finns det hästar, det är stora fält, ibland ser man öken, ibland inte. Allt här är verkligen uppbyggt på denna cowboy stil, och jag kan inget annat än att älska det. Önskade verkligen ni fick se allt jag ser varje dag, för det finns ingenting som är likt Sverige och det är så sjukt coolt.
.
.
Sedan åkte vi hem rent sent på eftermiddagen och började med middagen direkt, macaroni & cheese med skinka blev dagens komplicerade middag. Tur att jag går på cross country annars skulle jag nog rulla hem (vilket jag lär göra ändå i och för sig)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Emma jag saknar dig jätte mycket!! Love you!!:):):):) !!!!

2014-01-23 @ 15:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0