Cross country

Som många av er säkert vet så har jag valt Cross Country som aktivitet (som 90% beror på att jag behöver skaffa vänner & att jag inte kan hantera bollar, vilket resulterar till att jag inte kan spela volleyball, soccer osv). Cross country är terränglöpning, det ända du gör är att löpa, löpa & ibland köra lite styrka på det. Träningarna börjar 1 månad innan skolan börjar, så nu denna månad börjar vi 7.30 måndagar-lördagar och slutar kl 10. Dessa dagar med cross country har varit de hårdaste i mitt liv. Det är som att du har en PT bredvid dig då vår coach cyklar (!!) bredvid oss, skriker att vi måste springa snabbare, bättre, på gräs, inte ge upp osv osv. Vi springer minst 1 timme per dag, sedan i slutet gör vi massa styrkeövningar.

Det här är den mest ansträngande träningen jag någonsin utsett mig för, och om jag bara visste vilken press vi utsetts för varje dag, 6 dagar i veckan, så skulle jag nog valt något annat, typ bygga lådbilar eller något (ja, det är ett ämne här...)

Hoppas dock på bra resultat, och det bästa med det, är att jag kan äta allt onyttigt som serveras här med bra samvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0