Fort Worth Stockyards

Idag åkte jag och Lavinia och hennes värdföräldrar till Stockyards (Sveriges svar för gamla stan, fast mycket mer ''old town'' här). Vi tog tåget dit från något ställe jag verkligen inte kommer på namnet på, och väl där gick vi bara runt och tittade lite i affärer och åt lite pommes (vad annars liksom?) på en hamburgare bar. Det var faktiskt riktigt kul, och jag fick se en helt annan sida av Dallas som jag inte alls förväntade mig att se. Och av någon konstig anledning så har jag nu, efter 1 vecka i Texas 3 mammor. Antingen så kallar amerikanare alla tjejer för sina döttrar, eller så har jag helt enkelt allt en mamma önskar sig, jag menar, jag städar alltid rummet, tar alltid disken efter mig, ber aldrig om något, gör middag 7 dagar i veckan, tar tvätten, ger mamma massage när hon vill, bråkar aldrig osv, listan kan göras lång. ''Take a picture of me and my daughter'' sa ''mamma'' nr 3 idag och famnade om mig, problemet är att jag vet inte ens namnen på henne... Så hej mamma Siv hemma i Sverige, du börjar få lite konkurrans nu (mulberry väska och ett hermés armband och jag lovar dig att jag kommer hålla mig till dig). Annars då, efter Stockyards åkte vi hem till Lavinia där vi beställe hem pizza och badade i poolen. En mycket bra dag!
Jag önskade jag kunde få mer rättvisa bilder på godisaffären vi gick in i, den var huuuuuge. Dock saknade jag mitt svenska karamellkungen godis, men detta höll gott och väl!
.
.
Vi gick även in i USA's största country & western bar, man var tvungen att betala 5 dollar bara för att kunna komma in på dagen för att se hur det ser ut. Det var otroligt häftigt, och riktigt stort. På min before-i-die-lista står det helt klart att jag ska hit på kvällstid och inte på dagen när alla resturangerna i baren var stängda och ingen livemusik. Ellet, Beckson, Elvira & Nyman, vi skiter i Aiya Napa och drar hit istället (bilderna ger ingen rättvisa, det var så jäkla coolt när man såg det live)
.
.
Och sen skulle vi äta middag på resturang, men det var så sjukligt varmt ute så vi bestämde oss istället för att åka hem och bada i poolen istället och beställa hem pizza
.
Sedan fick jag skjuss hem vid 8, och nu sitter jag och Eddie framför TV:n, Eddie spelar något legospel och jag sitter framför datan. Imorgon är det söndag, vilket betyder den ända dagen jag har ledigt från cross countryn så imorgon blir det sova ut, sedan ska jag och Mandi shoppa lite.

Kommentarer
Postat av: Mamma Siv

HAHA, rolig du Emma!! Kan gott förstå att alla där borta vill ha dig som dotter, du är ju precis som du skriver. Men du är MIN, för alla Mulberry väskor och Hermés armband i hela världen. Och det är jag glad för! Puss på dig

2013-08-11 @ 14:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0