Framme i Dallas!

För 3 dagar sedan kom jag fram till Dallas, efter en sömnlös natt, bokstavligen talat sömnlös natt, så färdades jag från Boston med en tysk tjej och en norsk kille alla dessa 6 timmar. Det kan ha varit de längsta 6 timmarna i mitt liv med tanke på att jag var så sjukt nervös och excited at the same time. Väldig konstig känsla det där. Tillslut landar jag i Dallas, och jag tänkte att min värdfamilj skulle möta mig utanför, så jag hade tänkt att jag skulle gå in på toaletten och fräscha upp mig lite och så. Men så går jag ner för trappan för att hämta mitt bagage, och helt plötsligt ser jag några jag kände igen. Jag blev riktigt chockad och kunde inte riktigt fatta, att den familjen jag snart snackat med i ett år, står mitt framför mig, och att det är nu mitt år börjar på riktigt. Vi småpratade lite innan vi bestämde oss för att åka hem.
När vi kommit hem så togTrista and Eddie (mina värdsyskon) mig around the block och sedan åkte v när det var middagstid på en äkta Texas-resturang, allt är i cowboy style och det luktar kött överallt. Och helt plötsligt när jag kliver in i dörren på resturangen så spelas Chicken Fried (den ända countrylåten jag lyssnar på) på högsta volym, i den miljön. Det var häftigt! Och inte visste jag att sköldpaddor levde fritt här, för nedanför oss är det en pytteliten sjö, och där kryllar det av STORA sköldpaddor. Efter middagen åkte vi hem, jag gav alla presenter, och sedan somnade jag 18.00............... Dagen efter (igår, söndag) hade vi bara en lazy dag. Vi fixade lite ärenden, åt lunch på tacobell, handlade camera och cross country shoes. Det är somsagt för varmt för att vara ute, så vi spenderar våra dagar inomhus, och våra sena kvällar och tidiga mornar utomhus......Här är några bilder från när jag cyklade runt med Eddie and Trista around the block, och även lite bilder från idag när jag och min hostfamily gjorde ballongfigurer med min nyfunna vän, en italiensk utbytesstydent
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0