Houston

Sammanfattar några riktigt bra dagar kort. Vi åkte en 4 timmars bilresa till Houston, första natten spenderade vi hos Sean's syster. Mycket trevligt, förutom att jag tog sönder sängen så hela sängen låg på golvet. Antingen är jag alldeles för fet, eller så var den trasig innan. Skämdes ihjäl, och det tog ett tag innan jag vågade erkänna det efter jag hade försökt bygga ihop den, vilket gjorde det ännu värre. Vi sov över där en natt, för att sedan dagen efter åka till Galveston, som också ligger i Houston. Det började med att vi checkade in på hotellet, sen gick vi och åt lunch med Mandi's aunt och hennes kusinbarn, på en hamburgareresturang såklart. Efter lunchen gick vi till Pleasure pier, ett slags tivoli. Vi spendera ca 3 timmar där, och det var riktigt kul!
.
.
Efter pleasure pier gick vi ner till stranden som ligger precis nedanför, vattnet ligger i mexikanska golfen så det var knappast avsvalkande. Men vi spenderade så många timmar där, att jag på riktigt var ett vandrande russin efter.
(petar mig i ögat, lovar)
.
. Efter vi badat, gick vi tillbaka tillbaka till hotellet, för att 5 minuter efter åka till båten som skulle ta oss till en ö utanför Houston. Under båtturen såg vi ett x antal delfiner som åkte bredvid oss i båten, riktigt häftigt! När vi kom till ön, åkte vi en lång bit till en strand mitt ute i ingenstans, där det iprincip bara var vi och dem som bodde där. Nu får jag det att låta som en klyschig romantisk film, men vi badade i solnedgången, plockade snäckor och bara hade det allmänt bra, vi var där tills det blev mörkt och vi beslutade oss för att åka tillbaka med båten för att äta middag, runt 9 tiden.
.
.
.
När vi kom tillbaka, åt vi på en mexikansk resturang för att sedan gå tillbaka till hotellet där vi badade ytterligare igen, fast i poolen. Ett bra avslut på en bra dag!
Dagen efter shoppade vi, gick runt i ''oldwtown'' i Galveston, åkte tillbaka till Sean's syster och sedan åkte vi hem sent på kvällen. Dessa dagar var riktigt bra, och jag läntar redan till nästa gång vi åker till Houston.
.
(utsikten från vårat hotell)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0