Söndag

Idag vaknade jag av mig själv klockan åtta, trots att söndagar är den ända dagen i veckan jag har sovmorgon. Iallafall, direkt efter jag vaknade så åkte vi till doktorn för jag var tvungen att göra lite kontroller så jag klarar av att göra cross countryn, allt var som det skulle så nu får jag fortsätta, ska bara få mitt skåp och kläder & betala 100 $ sen är jag officiellt en i teamet! Efter dokorbesöket åkte vi till någon sportaffär så jag behövde lite mer träningskläder, typ det ända jag spenderar mina pengar på nu för tiden. Sedan åkte jag och Mandi och hyrde film och köpte Ben and Jerrey's för 30 kr (!!) då vi bestämde oss för att ha en myskväll tillsammans när barnen gått och lagt sig. Annars så har vi bakat, massor. Vi har bakat chocolatechip cookies, m&m cookies och oatmeal och raisin cookies, imorgon ska vi baka nutmeg cookies. Här i USA bakar man för att ge till sina grannar, så vi bakade och gick sedan till alla grannar och gav dem kakor helt random. Man säger bara "här har ni kakor vi bakat" och grannarna säger tack och stänger dörren. Kanske vi borde börja med det i Sverige? Skulle inte tacka nej till att mina grannar kom och bara gav mig kakor sådär.

Imorgon efter cross countryn åker vi till Houston som är en stad 4 timmar härifrån, där ska vi bo på hotell, vara på stranden (stränderna där ligger vid mexikanska golfen) och även gå på six flags (tivoli). Ser jätte mycket framemot det!


Kommentarer
Postat av: Tommy Malmqvist

Härliga bilder och kakor Mumsan,hoppas att det går bra för dig, vilken upplevelse !Kram från farfaroch Lillmaxen .

2013-08-17 @ 16:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0